Seminar for musikkbransjen «i sona Ålesund»

Ansvarlig

Gygre

Sted

Spjelkavikvegen 61, 6010 Ålesund
Dato: 23. Feb 19

Billetter her.
Ink i billettprisen er kaffe/vann og noen slizer med pizza.

Sted: Vikapuben
Tid: 23. februar 2019, kl. 13:00 – 17:00

JARLE SAVIO:
Releaseplanlegging
Hva må du ha på plass før du slipper ny musikk?
Hvordan kan du prøve å unngå at musikken din drukner?
Hvordan kan du unngå å kaste vekk et år med arbeid og masse penger?
Hvordan legger du til rette for at dine fans og potensielle fans finner deg? Og ikke minst; hvordan tilfredsstiller du dine fans?

Jarle Savio går igjennom releaseplanen fra start til slutt, og viser deg hva du må gjøre og hva du absolutt ikke skal gjøre.

Jarle Savio jobber i Longyear United med rådgivning av artister, plateselskaper og andre bedrifter i kulturbransjen. Han forelseser også ved Høyskolen i Innlandet og UIA. Jarle har kulturutdannelse fra fra Bø i Telemark, og har tidligere vært konsertarrangør, bookingagent, manager, sjef for by:Larm Live, New media manager og A&R Manager i EMI Music samt Head of strategic marketing i Phonofile (The Orchard).

ARE BERGERUD:
Søknadsskrivingskurs
Are Bergerud er daglig leder i kompetansesenteret Tempo i Midt-Norge hvor han blant annet jobber med veiledning av medlemmer, kurs og seminarer, i tillegg til større prosjekter som Trondheim Song:Expo, Musikkbyen Trondheim og Trondheim Calling.
Are har bakgrunn fra Samfundet i Trondheim, og har videre jobbet med konserter i mange ulike roller. Han har blant annet vært engasjert som bookingkonsulent for UKA, hvor han satt opp større konserter med blant annet Future, Lorde og Martin Garrix. Den siste tiden har han vært en del av nysatsningen Trondheim Konsertkollektiv, som er en ny lokal arrangør som setter opp konserter på mange forskjellige scener i Trondheim. Are har tidligere også jobbet med konsertproduksjon i Polar Artist og har totalt sett vært involvert i mer enn 500 konsertproduksjoner.

KJETIL AARSETH:
Billettsalg
Kjetil Aarseth driver billett- og varesalgstjenesten Tikkio. Gjennom erfaring med nå nær 1500 arrangører, 300.000 sluttkunder og over 400 millioner kroner gjennom Tikkio har han plukket opp noen triks om hvordan man kan lykkes bedre med å markedsføre og gjennomføre arrangementer. Disse vil han dele.