Tempo Fagdag


Fredag 9.november er det igjen tid for Tempo Fagdag. Denne gangen i helt nye og freshe lokaler på Musikkbyen Trondheim.

For å kunne delta på Tempo Fagdag må du være medlem av Tempo.
Du kan registrere deg her.
Det er gratis å være medlem.

Meld deg på Tempo Fagdag her.

Program:
11:00 – Registrering og kaffe
11:30 – Omvisning og presentasjon av Musikkbyen Trondheim
12:00 – Lunsj
12:30 – Generasjon Z vs X og Y – er vi egentlig så ulike?
Med Pia Biermann og Anne Lie-Hetland
13:45 – Spotify og Apple Music for artister og labels
Med Kristine Bjørnstad fra Ingrooves
13:45 – Hvordan skape et fruktbart sponsorsamarbeid
Med Fredrik Rørstad Lillegraven
14:45 – PR – Hvordan vekke interesse?
Med Marthe-Lise Lein

Det er begrensede plasser – så meld deg på I DAG!

MER OM PROGRAMMET:

Generasjon Z vs X og Y – er vi egentlig så ulike?

De unge født etter ‘95 omtales gjerne som Generasjon Z, og beskrives av markedsførere som tilnærmet umulige å nå. Men er de egentlig så forskjellige fra oss andre digitale konsumenter? Har den «digitale revolusjon» gjort oss alle til samme generasjon, eller er dette bare noe vi X’er og Y’er liker å tro?

Anne Lie-Hetland har som musikkprodusent i Urørt jobbet direkte med unge og uetablerte artister. Hun har også lært mye om formidling av musikk gjennom sin jobb som produktutvikler i Tidal. Anne har en variert bakgrunn innen blant annet markedsføring, journalistikk og TV-produksjon, og jobber i dag som prosjektutvikler i Headspin.

Pia Biermann sitter i styret til Trondheim Calling, og har jobbet med markedsføring og PR for både by:larm og Pstereo. Hun har bred kunnskap innen reklame, kommunikasjon og events, og jobber gjerne med prosjekter hvor hun kan bidra med løsninger som gir både omtale, omsetning og positivt omdømme. Pia jobber i dag som rådgiver i Headspin.

Spotify og Apple Music for artister og labels

En stor andel av inntektene for innspilt musikk kommer fra streamingtjenester som Spotify og Apple.

Kristine Bjørnstad fra Ingrooves gir en kort orientering om dagens digitale markedssituasjon og hvordan man som label og artist best utnytter mulighetene som ligger i streamingtjenestene. 

Hvordan skape et fruktbart sponsorsamarbeid

Hva vekker engasjement og nysgjerrighet i en potensiell samarbeidspartner? 

Bli med på reisen fra første kontakt til avtaleinngåelse. 

Fredrik er Salg- og Markedsansvarlig i Pstereo. Tidligere Daglig leder i humorbyrået iStage Entertainment i Oslo med vekt på Management og artistformidling. Før dette vært storkundeansvarlig i IT bransjen og studerte Markedsføring på BI Trondheim.

Hvordan vekke interesse?

Et basiskurs i hvordan man finner de gode sakene og hvordan man kan selge disse inn til media.

Kurset vil ta for seg:
– Hvorfor er PR viktig for deg?
– Nyhetskriterier 
– Hvordan finne den gode saken?
– Vekk interesse hos en journalist: Pressemelding og den viktige telefonsamtalen

Målet med kurset er at alle går hjem med en idé til en sak og et utkast til en pressemelding.